مجله مد و فشن

ساخت وبلاگ

اهمیت رنگ پوست در انتخاب لباس مردانه

پیش از خرید مدل تیشرت مردانه جدید، ابتدا باید نوع رنگ پوست خود را تشخیص دهید. اگرچه در ابتدا این کار کمی عجیب به نظر می‌رسد، اما باعث می‌شود که انتخاب شما برای خرید لباس مردانه دقیق، متفاوت و هوشمندانه باشد.

به طور کلی، رنگ پوست انسان به چهار گروه تقسیم می‌شود: سفید، گندمی، سبزه، تیره. هر یک از این رنگ‌‌ها می‌تواند در شیک و جذاب‌تر شدن لباس مردانه تاثیر داشته باشد و به درستی با آن ترکیب شود. اگر می‌خواهید استایل متفاوتی را تجربه کنید و همیشه چشمگیر باشید، توصیه می‌کنیم از رنگ‌ها نترسید.

بسیاری از آقایان خرید لباس خود را در رنگ‌های سفید، مشکی و آبی آسمانی محدود می‌کنند. اگرچه رنگ سفید و مشکی متناسب با هر نوع رنگ پوست است، اما ظاهر شما را تکراری می‌کنید. در واقع استایلی جذاب است که جسورانه باشد و رنگ‌ لباس‌ها هوشمندانه انتخاب شده باشد. در ادامه این مقاله، شما متوجه می‌شوید که چه رنگ تیشرت مردانه مناسب با رنگ پوستتان است که باعث می‌شود استایل‌تان جذاب‌تر گردد.

۱٫ رنگ تیشرت مردانه متناسب با پوست سفید

رنگ تیشرت مردانه متناسب با پوست سفید

در صورتی که رنگ پوستتان سفید است، خرید تیشرت مردانه با رنگ تیره را توصیه می‌کنیم. انتخاب مدل تیشرت مردانه با رنگ روشن باعث می‌شود که رنگ پوستتان روشن‌تر به نظر برسد و زیبایی و ظاهر لباس‌تان مشخص نشود.

در صورتی که می‌خواهید تیشرت مردانه مناسبی با توجه به رنگ پوستتان تهیه کنید این رنگ‌ها انتخاب مناسبی خواهند بود:

  • طوسی
  • قهوه‌ای
  • جگری یا زرشکی
  • سبز
  • آبی تیره

البته اگر به رنگ‌های روشن همچون کرم، بژ، شتری، خاکی یا زرد علاقه دارید، می‌توانید از این رنگ‌ها در استایل‌تان نیز بهره‌مند شوید. برای مثال شما می‌توانید یک تیشرت مردانه سبز را به همراه شلوار کتان مردانه کرم و کفش قهوه‌ای ست کنید. با این حال تیشرت به صورت شما نزدیک‌تر است و تاثیر بیشتری روی رنگ پوستتان دارد.

 

۲٫ رنگ تیشرت مردانه متناسب با پوست گندمی

رنگ تیشرت مردانه متناسب با پوست گندمی

آقایانی که پوست گندمی یا میانه دارند، کمی از افرادی که پوستشان سفید دارند، تیره‌‌تر هستند، اما به رنگ پوست افراد سبزه نزدیک نیستند. این افراد همچون رنگ پوستشان می‌توانند از طیف رنگ‌های میانه بهره‌مند شوند. اگر می‌خواهید مدل تیشرت مردانه جدیدی تهیه کنید و در عین حال جذاب باشید، انتخاب رنگ درست و متناسب با رنگ پوستتان، استایل‌تان را جذاب‌تر می‌کند.

رنگ‌های زیر انتخاب مناسبی برای رنگ تیشرت مردانه است که استایل شما را با توجه به رنگ پوستتان خاص و جذاب‌تر می‌کند:

  • بژ
  • نسکافه‌ای
  • آبی آسمانی
  • بنفش یاسی
  • صورتی
  • گلبهی

این رنگ‌ها و طیف رنگ‌های پاستلی متناسب با رنگ پوست گندمی هستند. با این حال در صورتی که به طیف رنگ‌های تیره همچون سرمه‌ای و مشکی یا روشن همچون کرم و سفید علاقه دارید، می‌توانید در لباس‌های دیگرتان از این رنگ‌ها بهره‌مند شوید.

برای مثال تیشرت بژ، شلوار جین مردانه سرمه‌ای و کفش سفید، انتخاب جذاب برای یک استایل تابستانه است که با رنگ پوست گندمی چشمگیرتر می‌شود. در واقع انتخاب درست و دقت به جزئیات، استایل شما را از دیگران متمایز می‌کند.

۳٫ رنگ تیشرت مردانه متناسب با پوست سبزه

رنگ تیشرت مردانه متناسب با پوست سبزه

خرید تیشرت مردانه برای آقایانی که پوست سبزه دارند، آسان‌تر است، چرا که معمولا بسیاری از رنگ‌های گرم با پوست صورت سبزه متناسب خواهد بود. با این حال اگر می‌خواهید استایل متمایزی را تجربه کنید و چشمگیر شوید، باید با رنگ‌های شاد و روشن آشتی کنید و خودتان را به رنگ‌ سفید و مشکی محدود نکنید.

رنگ تیشرت مردانه متناسب با پوست سبزه بسیاری متنوع است و احتمالا شما می‌توانید یک مدل تیشرت مردانه جدید بر اساس رنگ مورد علاقه‌تان تهیه کنید:

  • زرد
  • سبز ارتشی
  • بنفش
  • قرمز
  • آبی کاربنی

این رنگ‌ها برای خرید تیشرت مردانه انتخاب هوشمندانه‌ای هستند، چرا که به خوبی با پوست سبزه ست می‌شوند. با این حال در صورتی که به رنگ‌های روشن همچون بژ، آبی آسمانی یا طوسی روشن علاقه دارید، توصیه می‌کنیم از این رنگ‌ها در خرید اکسسوری مردانه و لباس‌هایی به غیر از تیشرت و پیراهن مردانه بهره‌مند شوید.

 

برای مثال شما می‌توانید یک تیشرت قرمز را به همراه یک شلوار پارچه‌ای مردانه طوسی، کیف و کفش چرم مردانه قهوه‌ای و دستبند بژ ست کنید و جذاب‌تر از همیشه شوید. چرا که بسیاری از آقایان در خرید لباس به رنگ پوست و لباس خود دقت نمی‌کنند و همین دقت شما، استایل‌تان را متفاوت و زیباتر می‌کند.

۴٫ رنگ تیشرت مردانه متناسب با پوست تیره

رنگ تیشرت مردانه متناسب با پوست تیره

آقایانی که پوست تیره دارند، بهتر است از لباس‌هایی با رنگ تیره دوری کنند، چرا که ظاهر لباس‌شان دیده نمی‌شود و رنگ پوستشان تیره‌تر به نظر می‌رسد. در این صورت بهترین انتخاب شما برای خرید تیشرت مردانه جذاب، رنگ‌های روشن است که با رنگ پوستتان به خوبی ترکیب شود.

انتخاب رنگ روشن برای خرید تیشرت جدید مردانه، یک کار جسورانه و متفاوت است، چرا که بسیاری از آقایان از رنگ‌های روشن هراس دارند. بسیاری تصور می‌کنند که رنگ روشن زودتر از رنگ‌های دیگر کثیف می‌شود و لکه را نشان می‌دهد. با این حال در صورتی که لباس استانداری تهیه کنید و آن را به موقع بشویید، هرگز لباستان چرک و کثیف به نظر نمی‌رسد و استایل شما جذاب‌تر خواهد شد.

پیشنهاد‌هایی که برای انتخاب رنگ تیشرت مردانه داریم در بخش زیر است:

  • سبز زمردی
  • نخودی
  • آبی لاجوردی
  • بنفش بادمجانی
  • نارنجی

این رنگ‌ها برای خرید تیشرت مردانه جدید، انتخاب مناسبی خواهند بود و به سادگی با پوست تیره ست می‌شوند. با این حال بسیاری از استالیست‌ها توصیه می‌کنند، آقایانی که پوست تیره دارند، از خرید لباس‌هایی به رنگ قهوه‌ای و طیف رنگ‌های پاستلی خودداری کنند، چرا که استایل‌شان نامتناسب می‌شود.

در صورتی که به رنگ طوسی، آبی روشن، مرجانی یا کرم علاقه دارید، می‌توانید در انتخاب لباس‌های دیگرتان از آن‌ها بهره‌مند شوید. برای مثال یک مدل تیشرت مردانه آبی لاجوردی، شلوار جین مردانه آبی روشن ، کفش طوسی به همراه یک دستبند کرم، استایل تابستانه شما را چشمگیر می‌کند.

۵٫ رنگ تیشرت مردانه متناسب با همه نوع رنگ پوست

رنگ تیشرت مردانه متناسب با همه نوع رنگ پوست

احتمالا پس از مطالعه این مقاله به این مسئله فکر می‌کنید که آیا رنگ پوست، شما را در انتخاب رنگ لباس مردانه محدود می‌کند و شما همیشه باید از چند رنگ مشخص استفاده کنید؟ پاسخ به این سوال خیر است، چرا که رنگ‌های بسیاری در دنیا وجود دارد که با هر نوع رنگ پوستی متناسب خواهند بود و دایره انتخاب‌های شما برای خرید پیراهن مردانه یا تیشرت را محدود نمی‌کنند.

پیش از این گفتیم که برای داشتن یک استایل متفاوت و هوشمندانه بهتر است از رنگ‌هایی که متناسب با رنگ صورتتان است، بهره‌مند شوید. اما شما می‌توانید از رنگ‌های مورد علاقه خود در خرید شلوار مردانه، کفش، کیف و اکسسوری مردانه نیز استفاده کنید و جذاب شوید.

در این بخش رنگ‌هایی را به شما معرفی می‌کنیم که متناسب با هر رنگ پوستی خواهد بود و شما می‌توانید انتخاب‌های متنوع و بیشتری در خرید تیشرت و پیراهن مردانه داشته باشید و چشمگیرتر از همیشه در مهمانی، دورهمی، قرارهای دوستانه یا سفر ظاهر شوید.

مشکی یکی از رنگ‌های مورد علاقه بسیاری از آقایان است. اگرچه این رنگ در گروه رنگ‌های تیره قرار دارد، اما متناسب با هر رنگ پوستی خواهد بود. با این حال توصیه می‌کنیم از رنگ مشکی کمتر استفاده کنید، تا استایل‌تان متنوع‌ و متفاوت شود.

سرخ‌آبی یکی دیگر از رنگ‌هایی است که جلوه جذابی دارد، با این حال بسیاری از آقایان کمتر به رنگ سرخ‌آبی توجه می‌کنند. اگر می‌خواهید این تابستان استایل متفاوتی را تجربه کنید، رنگ سرخ‌آبی انتخاب جذابی برای تیشرت خنک مردانه تابستانه است که در عکس‌های سفرتان نیز متفات و جذاب می‌شوید.

سبز دودی یا ( Teal ) یکی رنگ خاص و جذاب است که اگر به مد و فشن و استایل تابستانه متفاوت علاقه دارید، حتما شیفته این رنگ خواهید شد. این رنگ با هر رنگ پوستی متناسب خواهد بود و انتخاب جذابی برای مدل تیشرت مردانه می‌شود.

مجله مد و فشن...
ما را در سایت مجله مد و فشن دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : محمد بازدید : 138 تاريخ : پنجشنبه 24 آذر 1401 ساعت: 16:40

انواع مدل کفش مردانه

مدل کفش مردانه به ۳ گروه تقسیم می‌شود. در واقع اگر می‌خواهید کفش مناسبی برای خودتان تهیه کنید، حتماً باید ابتدا به نوع استایل خود توجه کنید. کفش مردانه مجلسی، کفش مردانه کژوال (یا نیمه‌رسمی) و کفش مردانه اسپرت (یا ورزشی) از شاخه‌های اصلی هستند که در این مقاله سعی می‌کنیم برای هر گروه نمونه‌های پرفروشی را معرفی کنیم.

۱٫ کفش مردانه آکسفورد (Oxfords)

مدل کفش مردانه آکسفورد (Oxfords)

یکی از مدل‌های کلاسیکی که همچنان در میان آقایان طرفدار دارد، کفش مردانه آکسفورد است. کفش آکسفورد یک مدل کفش مجلسی مردانه محسوب می‌شود که ابتدا مردمان اسکاتلند و ایرلند این مدل کفش مجلسی مردانه را به پا می‌کردند.

نام این مدل کفش مردانه به زمانی بازمی‌گردد که دانشجویان سرکش دانشگاه آکسفورد به جای پوشیدن کفش ساق‌بلند، این مدل کفش مردانه را به پا می‌کردند که به مرور زمان به نام کفش آکسفورد شناخته شد و هویت تازه‌ای پیدا کرد.

 

کفش آکسفورد یکی از مهم‌ترین کفش‌های مجلسی مردانه شناخته می‌شود که باید با لباس‌های رسمی، همچون کت و شلوار مردانه ست شود. رنگ مشکی و قهوه‌ای از محبوب‌ترین رنگ‌های کفش مردانه آکسفورد هستند که معمولاً کفش آکسفورد مشکی را به همراه کت و شلوار مشکی و جوراب مردانه مشکی به پا می‌کنند و کفش آکسفورد قهوه‌ای را با کت و شلوار به رنگ‌های دیگر ست می‌کنند.

۲٫ کفش مجلسی مردانه بالچه‌دار (Wingtips)

عکس کفش مجلسی مردانه بالچه‌دار (Wingtips)

احتمالاً نام کفش مجلسی مردانه بالچه‌‌دار به گوشتان نخورده است، چرا که معمولاً این مدل کفش مجلسی مردانه را با کفش آکسفورد اشتباه می‌گیرند. این کفش مردانه که با نام Wingtips یا Brogue شناخته شده است، شامل سوراخ‌هایی روی کفش است که خود قصه‌ای به همراه دارد.

ایرلند سرزمین باران‌خیزی است که در گذشته هنگامی که آقایان لباس رسمی به تن می‌کردند و زیر باران می‌ماندند، آب در کفش‌هایشان جمع می‌شد. از این رو سوراخ‌هایی روی کفش مجلسی مردانه اضافه کردند تا آب به سادگی از کفش خارج شود.

کلمه Wingtips که به معنای سر بال است، از طرح روی کفش الهام گرفته شده که به نظر می‌رسد پرنده‌ای بال خود را روی کفش باز کرده است. در فارسی نیز این کفش به نام کفش مردانه مجلسی بالچه‌دار یاد می‌شد که حالا کمتر کسی آن را می‌داند.

۳٫ کفش کالج مردانه (Loafers)

انواع مدل کفش کالج مردانه (Loafers)

کفش کالج مردانه یا loafers ظاهری بین یک مدل کفش مجلسی مردانه و یک کفش کژوال دارد، از این رو بهتر است آن را در گروه کفش‌های اسمارت کژوال قرار دهیم. در صورتی که به ترکیب استایل مردانه رسمی و کژوال علاقه دارید، خرید کفش مردانه کالج را توصیه می‌کنیم.

این کفش مناسب آقایانی است که می‌خواهند در محل کار، دانشگاه یا یک قرار دوستانه کفش مردانه شیک و راحتی را به پا کنند. از این رو به دلیل راحتی که کفش کالج مردانه به همراه دارد، به یکی از کفش‌های محبوب میان آقایان شناخته شده است.

معمولاً این کفش را بدون جوراب مردانه به پا می‌کنند، اما در صورتی که می‌خواهید به همراه این مدل کفش مردانه جوراب به پا کنید، توصیه می‌کنیم هر رنگی به غیر از رنگ مشکی انتخاب کنید تا ظاهر اسمارت کژوال کفش حفظ شود.

نکته‌ای که بهتر است آقایان بدانند این است که هرگز این مدل کفش مردانه را به همراه کت و شلوار مجلسی ست نکنید. به‌خصوص اگر طرفدار شلوار مردانه تنگ هستید، هرگز این کفش را به عنوان کفش مجلسی انتخاب نکنید، چرا که ظاهر کفش کالج مجلسی نیست و بهتر است همراه با کت و شلوار مجلسی در مراسم‌های رسمی همچون عروسی به پا نکنید.

کفش moccasins نیز در گروه کفش کالج قرار دارد، با این تفاوت که این کفش با جنس چرم نرم ظاهری کژوال دارد و تنوع مدل کفش moccasins از کفش کالج یا loafers بیشتر است. از این جهت اگر به استایل کژوال علاقه دارید، خرید این مدل کفش مردانه کژوال moccasins را به شما توصیه می‌کنیم.

۴٫ کفش مردانه قایقی (Boat Shoes)

مدل کفش مردانه قایقی (Boat Shoes)

کفش مردانه قایقی که به اشتباه به نام کفش کالج در ایران یاد می‌شود، یک کفش راحت است که اگر به استایل کژوال علاقه دارید، کفش قایقی تمام نیاز شما را از یک کفش کژوال، زیبا، بادوام و راحت برآورده می‌سازد.

این کفش را به دلیل راحتی و سبکی در قایق به پا می‌کردند. معمولاً جنس این مدل کفش کژوال مردانه از چرم، جیر یا نبوک است که شما می‌توانید با توجه به سلیقه خود آن را تهیه کنید. با این حال از دیگر مزیت‌های کفش مردانه قایقی تنوع رنگ است که برخلاف بسیاری از کفش‌های مردانه، در رنگ مشکی و قهوه‌ای خلاصه نشده است.

مجله مد و فشن...
ما را در سایت مجله مد و فشن دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : محمد بازدید : 136 تاريخ : پنجشنبه 24 آذر 1401 ساعت: 14:33

چرا خرید تیشرت و شلوارک پسرانه اهمیت دارد؟

بسیاری از کودکان دوست دارند که درفصل گرم تابستان بازی کنند. در این صورت باید لباس راحت و خنکی به تن کنند تا هنگام فعالیت و بازی، راحت‌تر باشند و تعریق موجب آزار و اذیت آنان نشود. از این رو اگر می‌خواهید لباس مناسبی برای کودکتان تهیه کنید، خرید تیشرت و شلوارک پسرانه اهمیت بسیاری دارد. با این حال توصیه می‌کنیم پیش از خرید لباس بچگانه به نکات زیر توجه کنید.

۱٫ تیشرت و شلوارک پسرانه باید خنک و لطیف باشد

مدل تیشرت و شلوارک پسرانه

کیفیت لباس بچگانه اهمیت بسیاری دارد. چرا که پوست کودکان لطیف حساس است و ممکن است یک لباس بی‌کیفیت پوست بدن آنان را آزار دهد و فرزندتان دچار حساسیت، قرمزی، خارش یا التهاب پوستی گردد. البته ناگفته نماند که گرمای هوا در این موضوع نیز بی‌تاثیر نیست.

کودکان سعی دارند تا دنیای اطراف خود را بهتر بشناسند، بازی کنند و مهارت‌های زندگی را بیاموزند. از این رو ممکن است یک لباس بی‌کیفیت در مسیر کشف دنیای رنگارنگشان، بارها پاره یا نخ‌کش شود و او را آزار دهد.

از این جهت لباس پسرانه‌ای که تهیه می‌کنید باید جنس لطیف و خنکی داشته باشد. ممکن است فرزندتان در گرمای تابستان بازی کند و دچار تعریق شوید. از این جهت یک شلوارک و تی شرت پسرانه با کیفیت در فصل تابستان باعث خارش و حساسیت پوستی نمی‌گردد.

شاید به این مسئله فکر کنید که ممکن است یک لباس نازک و لطیف به سادگی در حین بازی پاره شود، اما بهتر است بدانید که لباس‌هایی که از پارچه‌های باکیفیت تولید می‌شوند، ضخامت‌شان به طول عمرشان بستگی ندارد و ممکن است یک لباس نازک باکیفیت، بیشتر از یک لباس ضخیم بی‌کیفیت عمر کند.

۲٫ لباس پسرانه باید سایز مناسبی داشته باشد

اگرچه کودکان به سرعت رشد می‌کنند و ممکن است دیگر لباس سال گذشته‌شان را نتوانند به تن کنند، اما خرید لباس بچگانه با سایز بزرگ بسیار اشتباه است. چرا که کودکان همیشه در حال فعالیت، بازی و کشف دنیای تازه هستند و ممکن است یک لباس گشاد مانع حرکت آنان شود و گاهی آن‌ها را کلافه کند.


 

همچنین لباس پسرانه‌ تنگ نیز بدن کودک را آزرده و خسته می‌سازد. از این جهت حتما پیش از خرید لباس پسرانه، به سایز مناسب آن توجه کنید. در صورتی که لباس کودکتان دیگر اندازه متناسبی نداشت و لباس نو، تمیز و قابل استفاده بود، می‌توانید آن را به افراد نیازمند اهدا کنید.

سایز لباس بچگانه را باید به درستی و با دقت انتخاب کنید. بسیاری از لباس‌های بچگانه بر اساس سن کودک دسته بندی می‌شوند که می‌توانید با توجه به سن‌‌شان، سایز را مناسب تهیه کنید. اما بعضی از کودکان اندام بزرگ‌تر یا کوچک‌تر از سن خود دارند. در این صورت توصیه می‌کنیم حتما پیش از خرید لباس به سایز کودکتان توجه کنید.

۳٫ مدل تیشرت و شلوارک پسرانه اهمیت دارد

مدل تیشرت و شلوارک جین پسرانه

برخلاف تصور بسیاری که تنها دخترها به مدل لباس خود توجه می‌کنند، این روزها پسرهای نیز توجه بسیای به مدل لباس‌شان دارند و آنان نیز دوست دارند که لباس مورد علاقه و زیبا به تن کنند. از این رو مدل تیشرت و شلوارک پسرانه نیز اهمیت دارد.

در صورتی که فرزندتان در سنی است که قدرت انتخاب دارد، می‌توانید در خرید لباس از او کمک بخواهید. این مسئله باعث می‌شود که اعتماد به‌نفس او بیشتر شود و در نتیجه لباس‌های مورد علاقه خود را به تن کند.

در غیر این صورت توصیه می‌کنیم خرید لباس پسرانه را در طیف رنگ‌های تیره یا آبی محدود نکنید. برخلاف تصور، رنگ‌ها نماینده جنسیت نیستند و پسرها و آقایان نیز می‌توانند از رنگ‌های روشن همچون صورتی، زرد و قرمز نیز بهره‌مند شوند.

 

۴٫ ست تیشرت و شلوارک پسرانه تهیه کنید

یکی از ساده‌ترین نوع خرید‌ه لباس بچگانه، خرید ست تیشرت و شلوارک پسرانه است. معمولا این مدل لباس بچگانه در رنگ‌های یکسان طراحی می‌شود و رنگ شلوارک و تیشرت پسرانه هماهنگ با یکدیگر است. از مزیت ست تیشرت و شلوارک پسرانه می‌توان به یک خرید آسان در زمان محدود اشاره کرد. در این صورت نیازی نیست که برای خرید شلوارک و تیشرت پسرانه مناسبِ آن ساعت‌ها زمان خود را صرف کنید.

علاوه بر این در صورتی که ست شلوارک و تیشرت پسرانه رنگی تهیه کنید، به شناخت رنگ کودک نیز کمک بسزایی می‌کنید. کودکان در سنین پایین رنگ‌ها را از طریق رنگ لباس‌های خود می‌شناسند. ناگفته نماند که رنگ‌های روشن و شاد در روحیه و انرژی کودکان تاثیر مستقیم دارد.

۵٫ شلوارک جین پسرانه همیشه ایده خوبی است

مدل تیشرت با شلوارک جین پسرانه

بیش از صد سال است که پارچه جین در مد و فشن بزرگسالان و کودکان قرار دارد. در واقع خرید شلوار جین نه تنها آسان است، بلکه با هر لباسی به سادگی ست می‌شود. از این رو اگر می‌خواهید یک شلوارک پسرانه تهیه کنید که مدل آن هرگز قدیمی نمی‌شود، خرید شلوارک جین پسرانه را توصیه می‌کنیم.

در این صورت فرزندتان می‌تواند هر مدل تیشرت پسرانه را با شلوارک جین به تن کند و استایل بچگانه جذابی داشته باشد. ناگفته نماند که اگر شلوارک بچگانه تنگ باشد، کودک‌تان نمی‌تواند در این لباس به سادگی بازی و فعالیت کند. از این جهت حتما به سایز شلوارک جین پسرانه توجه کنید.

۶٫ خرید تیشرت پسرانه طرح‌دار را فراموش نکنید

مدل تیشرت پسرانه طرح دار

کودکان به دنیای کارتون‌ها علاقه بسیاری دارند و در واقع شخصیت‌های کارتونی باعث افزایش قوه تخیل و در نتیجه خلاقیت آنان می‌گردد. از این رو این مدل تیشرت‌ آن‌ها را خوشحال و هیجان‌زده می‌کند و در نتیجه رضایت آنان از استایل خود، به افزایش اعتماد به‌نفس‌شان کمک می‌کند.

توصیه می‌کنیم اگر می‌خواهید یک لباس تابستانه بچگانه برای فرزندتان تهیه کنید، خرید تیشرت پسرانه با طرح کارتونی را فراموش نکنید. همچنین طرح این تیشرت‌های می‌تواند حیوانات مورد علاقه آنان باشد که در این صورت با دنیای اطراف‌شان آشناتر می‌شوند. این مدل تیشرت بچگانه را می‌توانید با شلوارک کتان بچگانه نیز ست کنید.

 

۷٫ لباس بچگانه مشکی تهیه نکنید

بسیاری از از والدین تصور می‌کنند که لباس‌های تیره یا مشکی دیرتر کثیف می‌شوند و در نتیجه کمتر از لباس‌های رنگی نیاز به شستشو دارند. همچنین برخی از والدین تصور می‌کنند که لباس مشکی جذاب است و همین رنگ را برای لباس فرزندشان نیز تهیه می‌کنند.

بهتر است بدانید که کودکان برای شناخت محیط اطرافشان همیشه در حال تکاپو و فعالیت هستند. از این رو ممکن است هر لباسی که به تن کنند کثیف شود. تنها تفاوتی که تیشرت و شلوارک پسرانه مشکی با لباس‌های رنگی دارد این است که لباس مشکی دیرتر لکه و کثیفی را نشان می‌دهد، اما همانند دیگر لباس‌ها کثیف می‌شود.

لباس تیره یا مشکی مناسب دنیای رنگی کودکان نیست. اگر شما به رنگ مشکی علاقه دارید، توصیه می‌کنیم این رنگ لباس را برای فرزندتان تهیه نکنید. چرا که رنگ‌ها تاثیر مستقیم بر احساسات و عواطف کودکان دارد و رنگ‌های روشن باعث افزایش شادی و انرژی آنان می‌گردد. رنگ مورد علاقه خود را به کودکتان تحمیل نکنید و اجازه بدهید که او دنیایی با رنگ‌های مورد علاقه‌اش بسازد.

۸٫ به قیمت تیشرت و شلوارک پسرانه توجه کنید

مدل پیراهن چهارخانه با شلوارک پسرانه

این نکته را به یاد داشته باشید که تیشرت و شلوارک پسرانه ارزان بی‌علت نیست و هر لباس بچگانه گران قیمت نیز حتما کیفیت بالایی ندارد. در این صورت حتی پیش از خرید تیشرت و شلوارک بچگانه آن را کاملا بررسی کنید و قیمت فروشگاه‌ها را با یکدیگر مقایسه کنید.

به یاد داشته باشید که رشد کودکان سرعت بالایی دارد و به سرعت لباس‌شان تنگ و کوچک می‌شود. بنابراین به منظور صرفه جویی در هزینه‌های می‌توانید از حراج، فروشگاه‌های تخفیفی یا حراج فصل خرید کنید.

این روزها رقابت میان فروشگاه‌های اینترنتی زیاد است و هر یک سعی می‌کنند به نحوی رضایت مشتری را جلب نمایند. از این رو به منظور خرید اینترنتی تیشرت و شلوارک پسرانه می‌توانید در فروشگاه آنلاین لباس، قیمت‌ها را با یکدیگر مقایسه کنید و بهترین قیمت و برند را تهیه کنید.

در بررسی محصول می‌توانید کشور تولیدکننده، جنس پارچه، مشخصات لباس، نحوه شستشو و اتو کشیدن، میزان گرما و خنکی و نکات بسیار دیگری را بررسی کنید. همچنین نظرات کاربران در خرید آنلاین لباس بچگانه کمک زیادی به شما می‌کند.

مجله مد و فشن...
ما را در سایت مجله مد و فشن دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : محمد بازدید : 119 تاريخ : سه شنبه 22 آذر 1401 ساعت: 21:20

معرفی انواع شلوار لی مردانه و زنانه

اسلیم فیت slim fit

این مدل شلوار جین زنانه کاملا به اندام شما می چسبد و شکل اندام را نشان می دهد ، نسبت به regular fit تنگ تر است.

مدل شلوار لی زنانه و مردانه اسلیم فیت

 

 

فیت معمولی regular fit

این مدل چیزی است که اغلب از آن استفاده می‌کنند.
اندازه دقیق آن از برند تا برند متفاوت است اما می توان گفت دقیقا مانند شکل جین های قدیمی و سنتی هستند.

مدل شلوار لی زنانه و مردانه فیت معمولی regular fit

فیت راحت Relaxe fit

دارای برش آزاد است و به اندام نمی چسبد برای کسانی مناسب است که اضافه وزن دارند یا مردان ورزشکاری که در بخش ران ها و باسن عضلانی هستند.

مدل شلوار لی زنانه و مردانه فیت راحت Relaxe fit

 

 

این سه مورد زمانی که بیان می شود شکل دمپای شلوار را نشان می دهد :

Taper

شلوارهایی که دمپای taper دارند با skinny فرقی ندارند و این دو یکی هستند.
این شلوار جین مردانه در بخش مچ پا تنگ تر هستند و هر چه به پایین شلوار نزدیک می شوند کاملا به پا می چسبند.

مدل شلوار لی زنانه و مردانه اسکینی

Straight

شلوارهای راسته ای هستند که از ران تا مچ پا به یک خط مستقیم قرار می‌گیرند.
این کلاسیک ترین نوع شلوار جین است.

مدل شلوار لی زنانه و مردانه Straight

Boot-cut یا wide leg

شلوارهایی هستند که در بخش دمپا آزادتر هستند به اصطلاح شلوارهای دمپا گشادند.
برای همه نوع اندام خانم ها مناسبند.

مدل شلوار لی زنانه و مردانه wide

Flare

شلوارهایی هستند که اغلب با بوت کات اشتباه گرفته می‌شوند اما تفاوتی که بین این دو وجود دارد این است که flare معمولا در قسمت دمپای گشاد بسیار بزرگتری دارد.

مدل شلوار لی زنانه و مردانه فلر

Legging

لگ ها کاملا به پا می چسبند و اغلب از موادی ساخته می شوند که نرم و منعطف پذیر هستند.
معمولا دکمه و زیپ ندارند.

انواع شلوار جین لگینگ

Jegging

تفاوتی که با لگ دارد می تواند در جنس پارچه آن باشد که اغلب ضخیم تر و محکم تر است هم چنین ممکن است دکمه ، زیپ و جیب داشته باشد.

مجله مد و فشن...
ما را در سایت مجله مد و فشن دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : محمد بازدید : 124 تاريخ : دوشنبه 21 آذر 1401 ساعت: 21:00

راهنمای خرید بوت مردانه

در جهت آنکه بتوانیم راهنمایی مناسبی در جهت خرید بوت مردانه داشته باشیم؛ ابتدا سراغ بررسی معیارهای خرید بوت مردانه رفتیم.

عوامل بسیاری در خرید بوت مردانه تاثیرگذار هستند. که در این بخش به بررسی هر کدام پرداختیم:

جنس: جنس کفش شما می‌تواند چرم، چرم مصنوعی و… باشد. انتخاب مدل مناسب برای خرید بوت مردانه نیز تابع انتخاب جنس بوت مردانه است.

نوع بسته شدن: نوع بسته شدن بوت نیز در خرید بوت مردانه تاثیر زیادی دارد. برای مثال اگر شما خواهان خرید بوت مردانه زیپ دار باشید یا بوت مردانه بند دار را بپسندید؛ هر کدام بازه‌ی متفاوتی از انتخاب را پیش روی شما خواهند گذاشت.

ساق: بلندی ساق بوت نیز جز عوامل تاثیرگذار به شمار می‌آید. اگر شما مدل ساق کوتاه یا ساق بلند را بپسندید؛ باید این مورد را به عنوان یک عامل اساسی در انتخاب بوت مردانه خود مدنظر قرار دهید.

مورد استفاده: در نهایت این سوال مطرح می‌شود که بوت مردانه‌ی خود را در کجا می‌خواهید بپوشید؛ آیا قصد دارید از بوت مردانه‌ی خود در مجالس رسمی استفاده کنید یا بوت مردانه‌ی خود را در موقعیت‌های دیگری همچون محل کار یا قرارهای دوستانه استفاده می‌کنید؟ پاسخ به این سوالات نیز می‌تواند به شما برای خرید بوت مردانه مناسب کمک کند.

 

 

 

 

عکس بوت مردانه رنگ قهوه ای سوخته

مدل بوت مردانه چرم شیک

عکس بوت مردانه چرم طبیعی

مدل بوت و نیم بوت مردانه جدید

خرید بوت مردانه cat

برای آن که استایل زمستانی خود را تکمیل نمایید به آیتم‌هایی مانند بوت مردانه نیاز دارید. خرید بوت مردانه cat نیز یکی از انتخاب‌هایی ست که می‌تواند استایل شما را به خوبی تکمیل نماید. خرید بوت مردانه cat در زمستان به داشتن استایلی کژوال و اسپرت کمک می‌کند.

یکی از پیشنهادات پرطرفدار بانی مگ برای خرید بوت مردانه، خرید بوت مردانه  cat است. در ادامه تصاویری از بوت مردانه cat خواهید دید و امیدواریم که به شما برای خرید بوت مردانه cat کمک کند.

 

 

 

 

مدل بوت مردانه کت cat

عکس بوت مردانه cat

عکس بوت مردانه رنگ مشکی

خرید بوت مردانه تیمبرلند

اگر قصد خرید بوت مردانه را دارید ولی هنوز در انتخاب مدل بوت مردانه مردد هستید؛ خرید بوت مردانه تیمبرلند یکی از پیشنهادات ما برای ساخت استایل جذاب زمستانه است. با خرید بوت مردانه تیمبرلند شما می‌توانید به راحتی استایل‌های متفاوتی بسازید و در هر کدام از این بوت مردانه استفاده نمایید. در ادامه تصاویری از بوت مردانه تیمبرلند را خواهید دید امیدواریم که این بخش برای خرید بوت مردانه تیمبرلند مناسب به شما کمک کند.

 

عکس بوت مردانه تیمبرلند

مدل بوت مردانه تیمبرلند

 بیشتر بخوانید:  راهنمای خرید بوت مردانه

مجله مد و فشن...
ما را در سایت مجله مد و فشن دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : محمد بازدید : 117 تاريخ : شنبه 19 آذر 1401 ساعت: 15:13

مدل ژاکت بافتنی زنانه جلو باز

مدل ژاکت بافتنی زنانه جلو باز یکی از انواع مدل ژاکت زنانه است که بین خانم‌ها طرفداران زیادی دارد.این آیتم برای فصل پاییز گزینه‌ی مناسبی برای شماست و به شما کمک می‌کند علاوه بر حفظ گرما در بدن خود، استایل جذابی بسازید. در این بخش مدل‌های ژاکت زنانه مجلسی،  ژاکت زنانه شیک و مدل ژاکت دست بافت زنانه  را برای شما در قالب بخش‌های مختلف بررسی کردیم.

 

ژاکت زنانه مجلسی

در این بخش تصاویری از ژاکت زنانه مجلسی را ملاحظه خواهید کرد:

مدل ژاکت بافتنی زنانه جلو باز

ژاکت زنانه مجلسی

عکس ژاکت زنانه مجلسی

مدل بافت ژاکت زنانه رنگ سفید

 

ژاکت زنانه شیک

ساخت یک استایل پاییزه‌ی شیک کار آسانی نیست و داشتن یک ژاکت زنانه شیک به شما در داشتن استایلی جذاب در پاییز کمک بسیاری می‌کند در این بخش به بررسی مدل‌های ژاکت زنانه شیک می‌پردازیم که به شما در داشتن استایل پاییزه کمک می‌کند.

ژاکت زنانه شیک

عکس ژاکت زنانه شیک

مدل ژاکت رنگ آبی

مدل ژاکت بافتنی

جدیدترین مدل‌های ژاکت بافتنی زنانه

مدل ژاکت یقه اسکی

مدل ژاکت رنگ قهوه ای

مدل ژاکت بافتنی شیک

مدل ژاکت دست بافت زنانه

اگر اهل دوخت یا بافت لباس باشید؛ حتما به مدل ژاکت دست بافت زنانه علاقمند هستید. اگر تصمیم دارید برای پاییز و زمستان امسال یک مدل ژاکت دست بافت زنانه به کمد خود اضافه کنید؛ در این بخش به بررسی مدل‌های پیشنهادی بانی مگ برای مدل ژاکت زنانه خواهیم پرداخت؛ سپس آموزش ژاکت بافتنی زنانه جلو را خواهید دید و مدل بافت ژاکت زنانه با دومیل آموزش داده خواهد شد.

مدل ژاکت دست بافت زنانه

مدل جلیقه بافتنی زنانه رنگ سبز

مجله مد و فشن...
ما را در سایت مجله مد و فشن دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : محمد بازدید : 115 تاريخ : شنبه 19 آذر 1401 ساعت: 14:39

هودی و دورس؛ دو قلوهای افسانه‌ای

هودی و دورس هر دو از لباس‌های گرم و متناسب با فصول سرد سال هستند و البته جزء لباس‌هایی که در استایل کژوال تعریف می‌شوند. شاید در نگاه اول تفاوت زیادی را بین این دو لباس مشاهده نکنید و یا برایتان یک لباس باشد با دو اسم متفاوت اما علی رغم همه شباهت‌ها هودی مردانه و دورس با یکدیگر تفاوت‌های بارزی دارند. هم در ظاهر و الگو و هم در نحوه ست کردن در ادامه با ما همراه باشید.

مدل هودی مردانه

هودی؛ پارچه ای متفاوت با الگویی جذاب

اولین و مهمترین مشخصه هودی کلاهدار بودن آن است و جیبی که به طور معمول به صورت یکسره روی قسمت پایینی لباس طراحی و دوخته می‌شود. اما جنس پارچه هودی هم محل تفاوت آن با دورس است. هودی‌ها معمولا از پارچه‌هایی از جنس نخ و پنبه انتخاب می‌شوند که داخل آن‌ها نیز از جنس پشم است. هودی‌های جلو بسته یا زیپ دار هم در بازار وجود دارند که می‌توانند انتخاب مناسبی باشند.

در سال‌های اخیر و با استقبال فراوان از هودی‌ها، شرکت‌ها و برند‌های موثر و معروف دنیای مد اقدام به طراحی‌های جدید و جذاب بر روی الگوی هودی کرده‌اند. در این سال‌ها ورزشکاران زیادی را میبینیم که چه در زندگی حرفه‌ای خود و چه در زندگی شخصی از هودی به عنوان لباسی مناسب و جذاب برای فصل‌های سرد سال استفاده می‌کنند.

عکس عودی زیر پالتو

 

دورس؛ جذاب‌تر و راحت‌تر از هر زمان دیگر

تفاوت در میان اکثر لباس‌ها به دلیل جنس پارچه است. این تفاوت میان هودی و دورس هم به وضوح قابل مشاهده است. دورس‌ها را با پارچه‌ای نسبتا ضخیم که با ماشین گرد بافت تولید می‌شود، طراحی می‌کنند. به طور معمول برای دوخت دورس از پارچه‌های تریکو استفاده می‌کنند. پارچه‌های متراکم در جلو لباس و به صورت تارهایی از نخ در پشت لباس. پارچه‌هایی که برای دوخت دورس استفاده می‌شود را می‌توان به سه دسته تقسیم کرد؛دونخ، سه نخ و گلکسی. از این نوع پارچه‌ها عموما برای لباس‌های ورزشی، گرمکن‌ها و لباس کودک استفاده می‌کنند و ویژگی دیگر این پارچه‌ها تنوع رنگ‌بندی در آن‌هاست.

تفاوت دورس و هودی

اگر هودی و دورس را کنار هم بگذارید تفاوت طول لباس کاملا چشمگیر است و هودی دارای قد بلندتری نسبت به دورس است. علاوه بر این تفاوت هودی‌ها در کنار کلاه خود دارای بندی برای تنظیم دور کلاه هستند که دورس‌ها فاقد این ویژگی هستند. دورس‌ها اما از پارچه‌های ضخیم‌تری دوخته می‌شوند، حالا می‌توانید به راحتی هودی و دورس را از هم تشخصی دهید.

هودی را چگونه ست کنیم؟

هودی یکی از جذاب‌ترین لباس‌های زمستانی است که می‌تواند جای ثابتی در کمد لباس شما برای زمستان داشته باشد. از جلسه‌های کاری تا دورهمی‌های دوستانه حتی رسمی و البته سفر و ورزش در همه این‌ها می‌توانید با هودی جذاب‌ترین، شیک‌ترین والبته راحت‌ترین استایل را در جمع داشته باشید.

برای حضور در جلسه‌هایی که نیمه رسمی هستند، پیشنهاد می‌کنیم هودی را با شلواری جین و اورکت یا کت رسمی بپوشید. این ترکیب در کنار شلوار جین و نیم بوتی با رنگ متناسب می‌تواند زبان گویای شخصیت شما باشد. استایل کژوال متناسب موقعیت‌های رسمی برای شما که علاوه بر رسمی بودن، راحت بودن هم بخشی از انتخاب شماست.

هودی را چگونه ست کنیم

شلوار جین مردانه در کنار هودی با رنگی خنثی و کاپشن هم استایلی مناسب برای یک دورهمی دوستانه است. البته دقت کنید که کاپشن‌تان کلاه نداشته باشد. اگر پیگیر اخبار دنیای مد و فشن باشید، می‌توانید از شلوار پارچه‌ای کلاسیک یا چهارخانه و کفش رزوانه در کنار هودی و کاپشن هم استفاده کنید و استایلی جذاب برای خودتان تعریف کنید.

هودی با کاپشن سفید

اگر طرفدار استایلی ورزشی هستید می‌توانید هودی را به همراه شلوار اسلش هم ست کنید، البته دقت کنید که برای جذابیت بیشتر از کفش اسپرت با رنگ خنثی استفاده کنید.

مجله مد و فشن...
ما را در سایت مجله مد و فشن دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : محمد بازدید : 100 تاريخ : شنبه 19 آذر 1401 ساعت: 14:32

انواع مدل لباس شیک مجلسی

درست است که تعداد مهمانی‌هایی که در طول ماه دعوت می‌شویم شاید از تعداد انگشتان دست هم کمتر باشند؛ اما این موضوع از اهمیت انتخاب مدل لباس مناسب مجلسی کم نمی‌کند.

انواع مدل لباس شیک مجلسی

مدل لباس مجلسی کوتاه توری

خانم‌ها برای اینکه زیباتر دیده شوند و اندام خود را بی‌نقص نشان دهند، لازم است با انواع مدل پیراهن کوتاه مجلسی یا بلند آشنا شوند. به همین دلیل قصد داریم در ادامه انواع مدل‌ها را با شما مرور کنیم.

مدل لباس مجلسی کوتاه یا بلند رنگ آبی

سارافون؛ شیک و دخترانه

سارافون بهترین مدل لباس مجلسی شیک دخترانه است که نخستین بار در دهۀ چهل میلادی طراحی شده و تا یک دهه بعد از آن توانست به خوبی بین خانم‌ها و دختران رواج پیدا کند. سارافون‌ها با پارچه‌های مختلف و طرح‌های متنوع مانند انواع طرح‌های گلدار، خالدار و … طراحی و دوخته می‌شوند تا در کنار بلوزهای بدون آستین یا آستین گشاد، به جذابیت ظاهری بیشتر شما کمک کنند. شما می‌توانید با توجه به سلیقه و اندام خود قد متناسب از این لباس را تهیه کنید.

 

خرید انواع سارافون زنانه

 

بهترین مدل لباس مجلسی شیک دخترانه

پیراهن کوکتل؛ کوتاه و نیمه‌رسمی

پیراهن کوکتل جزو انواع مدل لباس مجلسی شیک است که می‌توانید از آن در مراسم رسمی و نیمه‌رسمی استفاده کنید. انواع پیراهن‌های کوکتل اغلب دارای بلندی بالای زانو هستند؛ اما احتمالاً بین آن‌ها چند مدل با قد کمی بلندتر از زانو هم می‌بینید.

انواع مدل لباس مجلسی شیک

این لباس‌ها را می‌توانید در مراسم مختلف استفاده کنید؛ اما برای مهمانی‌های معمولی بی‌نظیر هستند. در سال ۱۹۲۶، کوکو شانل اولین بار پیراهن مشکی کوتاه با طراحی ساده را معرفی کرد که بعدها به عضو جدایی‌ناپذیر کمد خانم‌های شیک‌پوش تبدیل شد و توانست معرفی برای مدل پیراهن کوکتل باشد.

بیشتر بخوانید:  ۲۳ مدل لباس مجلسی شیک

مجله مد و فشن...
ما را در سایت مجله مد و فشن دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : محمد بازدید : 133 تاريخ : چهارشنبه 16 آذر 1401 ساعت: 15:37

انواع کلاه زنانه زمستانی

فرا رسیدن فصل سرما فرصت خوبی برای تغییر استایل و استفاده از انواع کلاه زنانه زمستانی است. شما می‌توانید در این فصل، استایل‌های متفاوتی را با کلاه برای خود بسازید. به همین جهت سراغ بررسی انواع کلاه زنانه زمستانی رفتیم و امیدواریم که بخش به شما برای انتخاب و خرید انواع کلاه زنانه زمستانی کمک کند. در ادامه انواع کلاه زنانه با اسم و تصویر را خواهید دید. 

 

۱٫    کلاه فدورا

طراحی کلاه‌های فدورا بسیار خاص است و این کلاه بر نشان دادن زیبایی موج و پیچش موها تمرکز دارد. اگر شما می‌خواهید توجه‌ها به سمت زیبایی موهای شما جلب شود؛ کلاه فدورا بهترین انتخاب برای شماست.

انواع کلاه زنانه زمستانی

مدل کلاه فدورا

۲٫    کلاه برت

تاریخچه‌ی استفاده از کلاه برت به قرن ۱۹ و کشورهای فرانسه و اسپانیا برمی‌گردد و بعد از آن به یکی از محبوب ترین آیتم‌ها در استایل مردم در سراسر جهان تبدیل شد. این کلاه یکی از انواع کلاه زنانه زمستانی است. جنس کلاه‌های برت از پشم، نمد، پنبه قلاب بافی یا الیاف مصنوعی است. استفاده از این نوع کلاه در بین آقایان و خانم‌ها رایج است.
مدل کلاه برت

عکس کلاه برت

۳٫    کلاه نیوزبوی

این کلاه به لحاظ طراحی، چیزی مابین کلاه بیسبال و برت کلاسیک است. این کلاه می‌تواند انتخاب خوبی برای روزهای زمستانی شما باشد.

 

 

 

مدل کلاه نیوزبوی

عکس کلاه نیوزبوی

انواع کلاه زنانه تابستانی

شما هم دوست دارید در تابستان از انواع کلاه زنانه استفاده کنید اما در انتخاب کلاه زنانه مناسب مردد هستید؟ در این بخش به معرفی انواع کلاه زنانه تابستانی پرداختیم. در ادامه انواع کلاه زنانه با اسم و تصویر را خواهیم دید. امیدواریم که این بخش به شما در جهت انتخاب کلاه زنانه تابستانی به شما کمک کند.

۱٫    کلاه زنانه آفتابی

یکی از انواع کلاه زنانه تابستانی، کلاه زنانه آفتابی است شما می‌توانید در روزهای گرم تابستانی از این کلاه استفاده کرده و پوست خود را از آفتاب محافظت نمایید. این کلاه زنانه را می‌توانید برای گشت و گذار در طبیعت و یا ساحل استفاده نمایید.

مدل کلاه زنانه آفتابی

عکس کلاه زنانه آفتابی

۲٫    کلاه پاناما

کلاه پاناما یکی از انواع کلاه زنانه تابستانی است که برای روزهای داغ پاییزی بسیار مناسب است. جالب است که بدانید برخلاف نام کلاه پاناما، این کلاه در اکوادور ساخته شده است. اگر به دنبال ساختن استایلی کلاسیک وسنتی هستید؛ استفاده از کلاه پاناما می‌تواند انتخاب مناسبی برای شما باشد.

عکس کلاه پاناما

مدل کلاه پاناما

۳٫    کلاه بیسبال

همه‌ی ما کمابیش از این کلاه استفاده کرده‌ایم. کلاه بیسبال یکی از انواع کلاه زنانه است که استفاده از آن هم در روزهای تابستانی و هم در روزهای پاییزی دیده می‌شود.

مدل کلاه بیسبال

 

بیشتر بخوانید:  انواع کلاه زنانه

 
مجله مد و فشن...
ما را در سایت مجله مد و فشن دنبال می کنید

برچسب : کلاه, کلاه زنانه, کلاه زمستانی, نویسنده : محمد بازدید : 149 تاريخ : چهارشنبه 16 آذر 1401 ساعت: 13:57

افراد زیادی در سراسر دنیا عاشق راحتی و جلوه‌ی روزمره‌ی کفش‌های کالج هستند. اما کفش کالج چیست و چه ویژگی‌هایی دارد و چگونه بسیاری از مردم را ترغیب به پوشیدن آن می‌کند؟
در این مقاله در مورد این کفش محبوب به تفصیل صحبت کرده و تلاش می‌کنیم که ایده‌های جالبی را برای سوال ” چگونه کفش کالج بپوشیم؟ ” و ست کردن کفش کالج با استایل‌های متنوع در اختیارتان قرار دهیم.

 

کفش کالج چیست؟

کفش کالج چیست؟ کالج یک کفش تخت یا پاشته کوتاه است که قابلیت انطباق بالایی داشته و به شما اجازه می‌دهد تا آن را با هرآنچه که دلتان می‌خواهد ترکیب و ست کنید. بسیاری از انواع کالج از جنس چرم و نبوک هستند که دلیل استفاده از آن‌ها در ۲۴ ساعت شبانه روز و هفت روز هفته است.

۳ ویژگی کفش کالج

  • کالج ماهیتا یک کفش بدون بند است، اما در انواع خاص آن از بندهای بسیار کمی نیز استفاده می‌شود.
  • زیره تخت یا پاشنه‌ی کوتاه، ویژگی مهم و دوم کالج است.
  • چرم یا نبوک، جنس اکثر کفش‌های کالج است.

 

انواع کفش کالج زنانه

ست کالج با شلوار : کالج با چه شلوارهایی ست می‌شود؟

نکته‌ی فوق‌العاده در رابطه با کالج‌ها این است که با قابلیت ست شدن بالایی با شلوارهای متنوع جین و پارچه‌ای دارند. شاید همین انعطاف کالج است که دوست‌داران فشن را مجذوب خود کرده و آن را به ترند کفش‌ها تبدیل می‌کند.

مدل کفش کالج رنگ قرمز

کفش کالج با جوراب

چگونه کالج بپوشیم : با جوراب یا بدون جوراب؟

کالج با جوراب یا بدون جوراب، یکی از اختلاف نظرهای اساسی در بین کالج‌پوشان فشن باز است. در اینکه اکثریت افراد، کالج را بدون جوراب یا با جوراب‌های کالج می‌پوشند، شکی نیست. اما به نظر می‌رسد استثناعات هیجان انگیزی نیز در کار باشد ! شاید بتوانید با یک ترکیب جذاب، در باور غالب “کالج بدون جوراب” تغییری ایجاد کنید.

مدل کفش کالج زنانه

 

بیشتر بخوانید:  کفش کالج چیست و باید چگونه کالج بپوشیم؟

 
مجله مد و فشن...
ما را در سایت مجله مد و فشن دنبال می کنید

برچسب : کفش کالج, کفش مردانه, کفش زنانه, کفش رسمی, نویسنده : محمد بازدید : 131 تاريخ : چهارشنبه 16 آذر 1401 ساعت: 13:51

شب یلدا ، دانستنی هایی جالب در مورد جشن یلدا


شب یلدا که زمین آماده تاج گذاری زمستان می شود، شبی است که از مدت ها پیش هیاهویی در کوچه و بازار به راه می اندازد و مردم برای تدارک این جشن باستانی آماده می شوند. به پاس جشن یلدا، بساط شادی در خانه ها برپا می شود و از دل یلدا می توان شاهد تمام خوشی ها بود.
رهسپار کردن پاییز، پس از گذراندن طولانی ترین شب سال، جشن یلدا را به نمادی از امید به روشنایی و گذشتن از سیاهی بدل می کند و نیاکان ما این آیین زیبا را برای ما به یادگار گذاشته اند تا بهانه ایی باشد برای درکنار هم جمع شدن و قدر یکدیگر و قدر لحظه ها را دانستن.

جشن یلدا، نمادی از امید به روشنایی و گذشتن از سیاهی

 

در شب یلدا چه اتفاق نجومی رخ می دهد؟


در شبی که یلدا می خوانیمش، خورشید در بیشترین فاصله با مدار سماوی قرار می گیرد و همین اتفاق باعث می شود طولانی ترین شب سال رخ دهد. البته این  طولانی بودن تنها یک دقیقه با دیگر شب ها تفاوت دارد.

 

در شب یلدا، خورشید در بیشترین فاصله با مدار سماوی قرار می گیرد

 

طولانی ترین و کوتاه ترین شب یلدا در ایران

همانطور که می دانید طول شب ها به موقعیت جغرافیایی منطقه بستگی دارد و جالب است که بدانید طولانی ترین شب یلدا مربوط به ماکو ( در شمال غربی ایران) است که 14/5 ساعت است و کوتاه ترین شب یلدا برای چابهار ( در جنوب شرقی ایران ) است که 13/5 ساعت است.

 

شب یلدا از دیدی تاریخی


شب یلدا و برپایی آیین جشن یلدا، از رسوم کهن ایرانیان بوده است و شواهد حاکی از آن است که جشن شب یلدا از زمان داریوش یکم ( از سال 502 قبل از میلاد) در تقویم رسمی ایرانیان باستان ثبت شده است. 
جالب است بدانید جشن باستانی شب یلدا، از سال 1388 در فهرست میراث معنوی کشور قرار گرفته است. باشد که پاسداران این فرهنگ دیرین و حافظان این آیین باشکوه باشیم.

 

برپایی جشن شب یلدا از زمان داریوش اول

 


بخش ویژه شب یلدا: حضرت حافظ


از واجبات همیشگی سفره یلدا و جشن یلدا دیوان حافظ بوده است. از گذشته های دور، از اصلی ترین رسوم جشن یلدا حافظ خوانی و گرفتن فال حافظ بوده که دوست داران حافظ به واسطه آن احوال آینده خود را جویا می شدند.

 

جشن شب یلدا و فال حافظ

 

خوشمزه های ویژه جشن شب یلدا


شب یلدا، از جمله معدود شب هایی است که اعضای خانواده ها دور یکدیگر جمع می شوند برای خلق خاطراتی به یاد ماندنی که یکی از رسوم ویژه شب یلدا، غذا ها و سایر خوراکی های شب یلدا است که با هم مرور می کنیم.

 

 

غذاهای مخصوص شب یلدا

هر شهر و فرهنگی غذای ویژه ای را برای جشن شب یلدا در نظر می گیرند. سبزی پلو با ماهی، انارپلو، زرشک پلو، کلم پلوی شیرازی و ... همه و همه رنگ ویژه ای به این شب می دهند و لذت با هم بودن را چندین برابر می کنند.

 

آجیل شب یلدا

آجیل شب یلدا یکی از خوشمزه ترین و البته پرطرفدار ترین عناصر این شب است. این آجیلِ مخصوص ترکیبی از انواع آجیل و خشکبار است.

 

آجیل ویژه شب یلدا

 

میوه ها و سبزی های رنگارنگ

 

هندوانه از نمادهای اصلی جشن شب یلدا


هندوانه:  این میوه جز نماد های اصلی یلدا است و تداعی کننده گرمای تابستان در دل زمستان است.


انار:  انار و دانه های درخشانش نیز از عناصر جدایی ناپذیر یلدا محسوب می شوند که باتوجه به خواص انار و ویتامین c موجود در آن باعث افزایش انرژی و شادابی آدمی نیز می شود.

 

انار و دانه های درخشانش از عناصر جدایی ناپذیر یلدا

 


چغندر:  یکی از رسوم گذشته تا به امروز پختن چغندر و استفاده آن به شکل لبو در تزئینات سفره یلدا است که نمادی از برکت و روزی است.

 


مراسم جشن شب یلدا از زبان علی اکبر دهخدا


علی‌اکبر دهخدا مراسم شب یلدا را این‌گونه توصیف می کند:
شب چله بلندترین شب سال است که ایرانیان آن را از دیرباز مبارک می‌دانستند. در این شب ایرانیان با گردآمدن دور آتش، رقص و پای کوبی یلدا را جشن می‌گرفتند. آنگاه سفره‌ای فراخ و گشاده می‌گسترانیدند که روی آن آتشدان، عطردان و خوراکی‌های گوناگون از جمله خوراکی‌های فصلی و خوردنی‌های غیر نوشیدنی مانند نان، شیرینی، حلوا و گوشت قربانی بود.

 

چرا شب یلدا، جشنی عزیز و یادگاری ارزشمند است؟؟

شب یلدا تنها بخاطر طولانی تر شدن فاصله زمانی غروب آفتاب 30 آذر تا طلوع آفتاب اول ماه دی برگزار نمی گردد؛ بلکه معانی و مفاهیم فراوانی دارد. در یلدا، این جشن باستانی، آغاز طولان تر شدن روزها را جشن می گیریم که به ما یاد آور می شود که حتی طولانی ترین شب سال هم به صبح می انجامد و لحظات تاریک تا ابد باقی نمی مانند.
جشن شب یلدا، در حقیقت نمادی از امید به فردا و آینده روشن است که در کنار هم می توانیم قدر لحظه ها را بیشتر بدانیم و با در کنار هم بودن برای لحظاتی هم شده از دغدغه های روزمره زندگی دور شویم و در کنار عزیزان مان لحظاتی سرشار از شادی را سپری کنیم.

 

 

شب یلدا، جشنی عزیز و یادگاری ارزشمند
 

 

مجله مد و فشن...
ما را در سایت مجله مد و فشن دنبال می کنید

برچسب : شب یلدا,شب یلدا ۲۰۲۲,شب یلدا ۱۴۰۱,شب یلدا 2022,شب یلدا ۱۴۰۱, نویسنده : محمد بازدید : 103 تاريخ : چهارشنبه 16 آذر 1401 ساعت: 13:33

چطور خوشمزهای شب یلدا را زیباتر تزیین کنیم؟

اگر شما به عنوان میزبان در این دورهمی هستید پس بجز تهیه‌ی خوراکی‌های این شب باید فکری برای زیباتر چیدن میز یا سفره‌ی مراسم خود هم بکنید. از آنجایی که شب یلدا از مراسم و مناسبت‌های باستانی و آئینی ما ایرانیان است پس پیشنهاد می کنیم که برای چیدمان خوراکی‌های مخصوص این شب از نماد‌های ایرانی نظیر پارچه‌های ساتن و ترمه استفاده کنید. برای ایجاد جذابیت برای مهمان‌هایتان می‌توانید اگر سماور قدیمی دارید از آن برای تزیین سفره خود استفاده کنید. شب چله که یادگار پیشینیان ماست با سنت‌ها و نمادهای گذشتگانمان پیوندی ناگسستنی دارد که هر چه زمان به پیش می‌رود از آن‌ها فاصله میگیریم. استفاده از سماور، پارچه‌های ترمه و ساتن یا استفاده از ظروفی با طرح گل‌سرخ می‌تواند جذابیت میزبانی‌تان را افزایش دهد.

سفره شب یلدا

اگر تمایل دارید که سفره ی خود را ساده تزیین کنید می‌توانید میوه‌های شب یلدا را با انواع برش های زیبا و تزئینات به جذاب‌ترین شکل ممکن دربیاورید. با این کار می‌توانید استفاده از خوراکی‌ها را برای مهمان‌هایتان ساده‌تر کنید. همچنین می‌توانید با دانه‌های انار انواع کیک و دسر و شکلات را آماده کنید. برای این کار کافی است مقداری شکلات آب شده را درون قالب‌ها ریخته و روی آن دانه‌های انار بریزید و درون فریزر قرار دهید. به همین سادگی می‌توانید با طعم‌های مختلف مهمان‌هایتان را شگفت‌زده کنید.

 

شب یلدا

 

بیشتر بخوانید: ایده تزیین سفره شب یلدا

 
مجله مد و فشن...
ما را در سایت مجله مد و فشن دنبال می کنید

برچسب : شب یلدا,شب یلدا ۲۰۲۲,شب یلدا ۱۴۰۱,شب یلدا 2022,شب یلدا ۱۴۰۱, نویسنده : محمد بازدید : 148 تاريخ : سه شنبه 15 آذر 1401 ساعت: 15:24

راهنمای انتخاب لباس شب یلدا

چند سالی است که ترکیب رنگ‌های سبز و قرمز به تم اصلی لباس شب یلدا و آرایش مخصوص این شب برای خانم‌ها تبدیل شده است. حالا اگر در انتخاب لباس هوشمندانه‌تر عمل کنیم، این ترکیب نه‌تنها زیبا و جذاب خواهد بود، بلکه می‌تواند نگاه دیگران را هم متوجه حضور ما کند!

اگر با قواعد ست کردن لباس در شب یلدا آشنا نیستید، گزینه‌های مختلفی پیش روی شماست که می‌توانید از هرکدام برای بهتر و جذاب‌تر دیده شدن، استفاده کنید. به عنوان یک پیشنهاد می‌توانید تنها از ترکیب رنگ‌های سبز و قرمز استفاده کنید یا از رنگ‌های خنثی مثل سیاه، سفید و خاکستری هم کمک بگیرید. اگر قرار است به یک مهمانی رسمی بروید، بهتر است ترکیب دامن سبز و شومیز قرمز را امتحان کنید. همیشه ست‌های جذاب و دیدنی‌تر از دل شجاعت در انتخاب رنگ‌ها و لباس‌ها بر آمده‌ است پس از امتحان ست‌های جدید واهمه نداشته باشید.

اکسسوری شب یلدا

همچنین پوشیدن مانتوی قرمز روی پیراهن سبز هم می‌تواند یک گزینۀ ایده‌آل باشد. البته لازم نیست حتما از ترکیب این دو رنگ استفاده کنید؛ بلکه می‎‌توانید از رنگ سبز یا قرمز در کنار رنگ‌های خنثی که پیشتر اشاره کردیم، استفاده کنید. درضمن، استفاده از اکسسوری‌های مختلف می‌تواند زیبایی استایل شب یلدای شما را خاص و منحصر به فرد سازد.

نحوۀ آرایش، یک مکمل مهم برای لباس شب یلدا!

آرایش مناسب برای شب یلدا

در سال‌های گذشته ، اهمیت این موضوع بیشتر از قبل شده‌است و درنتیجه، شاهد طراحی انواع مختلف و جالبی از آرایش‌ با تم شب یلدا هستیم. شما هم می‌توانید در کنار استفاده از لباس و اکسسوری‌های مختلف به رنگ‌های ویژۀ این شب، آرایش شب یلدا را هم در برنامه‌های خود قرار دهید. استفاده از خط چشم و سایه‌های سبز و قرمز، به همراه رژ لبی به رنگ سرخ، یک آرایش رایج اما پرطرفدار در این شب خاطره‌انگیز و فوق‌العاده است.

چگونه شب یلدا خاص و جذاب باشیم!

یکی از عادت‌های زیبا و هیجان‌انگیز در مراسم و مناسبت‌های مختلف، ست کردن لباس است. این‌که با همسر یا نامزدتان لباس هماهنگ بپوشید، شما را از جمع متمایز می‌کند و علاوه بر زیبایی‌های بصری، حس خوب هماهنگی را میان شما افزایش می‌دهد. البته لازم نیست حتما یک زوج باشید تا از ست کردن لباستان لذت ببرید و ما در ادامه به این موضوع خواهیم پرداخت.

هماهنگ با جشن شب یلدا

اینکه تصمیم دارید لباستان را با نامزد یا همسرتان ست کنید یا با فرزندتان تفاوتی در اصل موضوع ایجاد نمی کند. قواعد و نکاتی هست که باید آن ها را به خاطر داشته باشید. ممکن است تصمیم بگیرید دقیقا مثل هم لباس بپوشید یا ترکیب رنگ‌هایی که انتخاب می‌کنید با هم مکمل باشند اما در هرصورت اولین نکته‌‌ای که باید در نظر داشته باشید این است که به هارمونی رنگ‌ها توجه کنید. ست لباس شب یلدا معمولا به رنگ سبز و قرمز است اما این یک قاعده نیست و شما می‌توانید هر ترکیب رنگی را که می‌پسندید برای ست کردن انتخاب کنید.

 

ست لباس شب یلدا

یکی از ترفندهای ساده و کاربردی این است که با استفاده از اکسسوری‌ها و وسایل کوچک که بافت و رنگ هماهنگ دارند، یک ست زیبا ایجاد کنید. به عنوان مثال، کافی است تا دستمال گردن یا کمربندتان با پیراهن یا دامن نامزدتان ست باشد تا علاوه‌ بر هماهنگی، زیبایی منحصر به فردی را هم در استایل شما و هم در استایل همراهتان به وجود بیاید.

 

بیشتر بخوانید:  لباس مناسب شب یلدا ۱۴۰۱

 
مجله مد و فشن...
ما را در سایت مجله مد و فشن دنبال می کنید

برچسب : شب یلدا,شب یلدا ۲۰۲۲,شب یلدا ۱۴۰۱,شب یلدا 2022,شب یلدا ۱۴۰۱, نویسنده : محمد بازدید : 155 تاريخ : سه شنبه 15 آذر 1401 ساعت: 15:21

فلسفه شب یلدا، شب چله از کجا وارد تقویم ما شد؟

شب یلدا را در حالی طولانی‌ترین شب سال می‌دانیم که با سایر شب‌های سال تنها یک دقیقه تفاوت دارد. شب چله که همزمان با آغاز زمستان است را با برپایی دورهمی‌های خانوادگی جشن میگیریم. دورهمی‌هایی که با پهن کردن سفره شب چله رنگین‌تر و جذاب‌تر می‌شود. شب چله آداب و رسوم متفاوتی دارد و از زمان داریوش اول این شب به عنوان یک مناسبت رسمی وارد تقویم ایرانی ها شده است.

ماجرای نیمروز؛ یلدا از کجا و چگونه به ما رسید!

تمام ماجرا از یک انحراف آغاز می‌شود. انحراف ۲۳٫۵ درجه‌ای در محور زمین، در اولین روز زمستان که خورشید در نیم‌کره شمالی در کمترین ارتفاع از افق قرار می‌گیرد تا ما شاهد کوتاه‌ترین روز و طولانی‌ترین شب سال باشیم. دقیقا شبی که ما آن را به نام شب یلدا می‌شناسیم و جشن می‌گیریم. شبی به قدمت هفت هزار سال که حتی مرزهای جغرافیایی هم نمی‌توانند ما را از شور برگزاری جشن شب یلدا دور کنند. حتما شما هم لذت جمع شدن‌های فامیل دوره هم و نشستن کنار سفره شب یلدا، تزیین انار و خوراکی های شب یلدا همراه با اعضای خانواده و گوش دادن به شعر و قصه‌های پدربزرگ‌ و مادربزرگ‌، آن هم زیر کرسی را تجربه کرده‌اید.

شب یلدا در گذر تاریخ

اگر شما هم به جستجو و خواندن تاریخچه‌ هر رویدادی که از گذشته‌ به ما رسیده ‌است، علاقمند هستید باید بگوییم که یلدا در کلام به معنی میلاد عربی است. ریشه‌ی خود کلمه‌ یلدا از زبانی به نام سریانی آمده ‌است که چون مسیحیان در گذشته میلاد حضرت مسیح را با این شب تطبیق می‌دادند، این شب را به همین دلیل یلدا می‌گویند. بررسی گذشته‌ی یلدا اما به بررسی‌های باستان‌شناسان از ظروف سفالی باقی مانده از دوره پیش از تاریخ باز می‌گردد. باستان شناسان قدمت شب یلدا را بر اساس کشفیات خود به حدود هفت هزار سال پیش نسبت داده‌اند اما آنچه به روشنی در تقویم رسمی ایرانیان به عنوان شب یلدا وارد شده است و ایرانیان براساس آن شب یلدا را جشن می‌گیرند، به دوره‌ سلطنت داریوش یکم باز می‌گردد که شب چله وارد تقویم رسمی ایرانیان باستان شد.

شب یلدا

شب یلدا را چگونه جشن بگیریم؟!

طبق سنت‌های کهن و نانوشته، ایرانیان همیشه در شب چله تا طلوع خورشید بیدار می‌ماندند و خود‌شان را با انواع برنامه‌های مفرح و خوراکی‌ها سرگرم می‌کردند تا این شب طولانی و دراز را کنار هم و باهم سپری کنند تا غم غیبت خورشید و تاریکی شب و سرمای زمستان روحشان را تضعیف نکند.

افسانه‌ها همیشه شنیدنی‌ترین نوع داستان‌ها بوده‌اند. داستان‌هایی که هیچگاه صحت‌شان اثبات نشده‌ است اما هربار شنیدن‌شان می‌تواند ما را شگفت زده کند و لذت ببریم. نقل است که پس از طلوع خورشید و پایان پاییز و آغاز زمستان، شاهان ایرانی تاج و تخت را رها می‌کردند و با لباسی سپید بر فرشی سپید در دل صحرا می‌نشستند و نگهبانان و خدمتگزاران کاخ‌شاهی در شهر آزاد بودند و مانند سایرین زندگی می‌کردند و برای یک روز همه در شهر به طور یکسان زندگی می‌کردند.

باد آسایش گیتی نزند بر دل ریش/ صبح صادق ندمد تا شب یلدا نرود

شعرخوانی و فال حافظ از آداب شب یلدا

یکی از جذابیت‌هایی که همیشه شب یلدا را زیباتر می‌کند شعر‌خوانی و داستان‌خوانی بزرگترهاست. قصه‌هایی شبیه به ابرقهرمانان مارول، قصه‌های غیر‌واقعی و کوتاه‌ شده‌ای که شنیدنش شیرینی یلدا را چندبرابر می‌کند. شاید معروف‌ترین داستانی را که حتی اگر خود داستان را هم نشنیده باشیم نام‌اش را شنیده‌ایم، حسین کرد شبستری است. خواندن شاهنامه و فال حافظ هم در این شب مرسوم است.

مجله مد و فشن...
ما را در سایت مجله مد و فشن دنبال می کنید

برچسب : شب یلدا,شب یلدا ۲۰۲۲,شب یلدا ۱۴۰۱,شب یلدا 2022,شب یلدا ۱۴۰۱, نویسنده : محمد بازدید : 131 تاريخ : سه شنبه 15 آذر 1401 ساعت: 15:09